Dijital Film ve Animasyon Yapımı Eğitimi Kursu
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Eğitimi Programı bireyleri bu alanda yeterli hale getirmeyi amaçlamaktadır. Dijital Film ve Animasyon Yapımı eğitimi kursumuzun içeriği, Dijital Film ve Animasyon Yapımı eğitimi kursumuzun süresi ve kursumuz sonunda alacağınız Üniversite ve E devlet Onaylı Sertifikanın geçerliliği hakkında temel bilgiyi buradan edinebilirsiniz.
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Sertifikası programının amacı:
Bu Program ile kursiyerlerin;
- Bir film, belgesel, reklam filmi ya da animasyon prodüksiyonunun farklı öğelerini kavramaları,
- Kendi üretecekleri ses, video ve diğer multimedia malzemelerini kurgulamaları,
- Genel aydınlatma kurallarını ve güvenli bir şekilde ışık kullanımını yapmaları,
- Objektiflerin farklı özellikleri hakkında bilgi edinmeleri,
- Merceklerin fonksiyonel farklarını açıklamaları,
- Fotoğrafçılığın temel kavramları hakkında bilgi edinmeleri,
- Kameranın manuel özelliklerini kullanabilme becerileri kazanmaları,
- Bilgisayarda kullanacakları kurgu yazılımlarını/programlarını kapsamlı bir şekilde kavramaları,
- Tasarım için kullanılan vektörel grafik yazılımlarını/programlarını öğrenmeleri,
- Vektörel grafiklerin dijital film ve animasyon alanında nerelerde, nasıl
- kullanıldığını öğrenmeleri,
- Temel çizim ve storyboard yöntemlerini uygulamaları,
- Kameranın işlevlerini ve ayarlarını, odak uzaklığı, diyafram, pozlama, alan derinliği konularında edindikleri bilgileri etkin olarak uygulamaları,
- Farklı ses kayıt yönetimlerini, mikrofonlama tekniklerini ve ses kurgusunun uygulamalarım yapmaları,
- Setteki işleyişi kavramaları,
- Yazılı bitirme ödevleri için film ve animasyon endüstrisiyle ilgili bir konuyu tespit edip temel bilimsel çalışma metotlarını uygulamaları,
- Senaryonun yazımını, içeriksel yapısını ve olay örgüsü kurabilmeyi öğrenmeleri ve uygulamaları,
- Üç boyutlu modellemeler, doku tasarımı, animasyon ve animasyonun çıktısını alma uygulamalarını yapmaları,
- Belgesel filmin özelliklerini ve kurgusal filmlerden farklarını kavramaları,
- Belgesel filmlerin yapımının konseptten son kurgusuna kadar tüm aşamalarım uygulamaları,
- Müziğin filmlerdeki dramatik işlevi hakkında bilgi edinmeleri,
- Film müziğinin teknik ve sanatsal uygulamalarını yapmaları,
- Oyuncularla iyi iletişim kurabilme becerilerini kazanmaları,
- Film analizinin film yapımının öğrenilmesindeki rolünü kavramaları,
- İş başvuru süreçleri hakkında bilgi edinmeleri, beklenmektedir.
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Eğitimi Kursu Eğitim Programının İçeriği:
1.HAFTA
- Medya branşlarına giriş
- Dijital filmin tanımı ve teorisi
- Dijital filmin çalışma ilkeleri
- Analog ve dijital arasındaki farklılıklar
- Bilgisayar tekniğinin temelleri
- Temel bilgisayar teknolojileri
- Bilgisayarların film ve televizyon endüstrisinde kullanımı
2.HAFTA
- Dijital sinyallerin işlenmesinin temelleri
- Görüntünün geometrik ve radyometrik düzlemlerden geçirilmesi
- Distorsiyonların giderilmesi
- Referans koordinat düzlemine oturtulma işlemleri
- Dijital resim işlemenin temelleri
- Dijital görüntülerin bilgisayar yardımıyla manipülasyonu
- Dijital görüntülerin bilgisayar yardımıyla yorumlanması
3.HAFTA
- Video kurgusunun temelleri
- Temel montaj teorileri
- Temel teorik kurgu
- Farklı kurgu yaklaşımları
- Temel kamera ve ışık bilgisi
- Temel kamera parçaları ve kullanımı
- Temel kamera kompozisyonları
- Temel kamera hareketleri
- Temel ışık ve ekipmanları
- Video kurgusu atölye çalışması 1 .kurgu uygulamaları
4.HAFTA
- Ses kurgusunun temelleri
- Temel ses kayıt teknolojileri
- Temel sinyal dolaşımı
- Ses stüdyosu tekniğinin temelleri (sinyal akışı)
- Temel ses teknolojileri
- Mikrofon çeşitleri ve kullanım alanları
5.HAFTA
- Ses tekniğinin temelleri
- L.ses kablolarının ve ses yönetimlerinin farkları
- Mikrofonların tekniği ve işlevleri 3.sinyal seviyeleri 4.sinyal ölçme cihazları 5.ses tekniğinin temelleri
- 3d animasyonun temelleri
- Animasyon tarihi
- Animasyon örnekleri
6.HAFTA
- 3d Animasyonun Temelleri
- Temel Üç Boyutlu Animasyon Anlatımı
- 3d Animasyonun Temelleri
- 3d Animasyon Yazılımları
7.HAFTA
- Işık Ve Renk
- L.Işık: İşlevleri, Özellikleri Ve Çeşitleri
- Renk Bilgisi: Itten’in Renk Çemberi, Renk Tonları, Renk Değerleri, Renk Yoğunluğu, Renk İfadesi, Renklerin Kompozisyonu
- Işık Ve Renk
- Resim Analizi
- Renk Örnekleri Ve Çeşitleri
- Photoshop’taki Resim İşleme Araçları
- Kompozisyon Örnekleri
- Filmlerden Örnekler
8.HAFTA
- Temel Optik
- İnsan Gözünün Çalışma Prensibi
- Elektro Manyetik Dalgalar
- Dalga Boyları
- Görülebilir Spektrum 5.Işık Rengi
- Ö.Kelvin Değeriyle Işığın Isısı
- Mercekler (İçbükey, Dışbükey, Plan, Dairesel)
- Farklı Objektiflerin Yapısı (Makro, Geniş Açılı, Dar Açılı, Zoom)
- Dijital Fotoğrafçılık
- Fotoğrafın Tarihi
- Farklı Foırnatlar Ve Ekipmanlar 3.Slr Kameraların Çalışma Prensipleri
- Pozlama Süreleri
- Işık Gücü
- Diyafram
- Kontrast Genişliği
9.HAFTA
- Dijital Resim İşleme
- Profesyonel Fotoğrafçılığın İş Akışı
- Monitör Ve Yazıcılarda Renk Kalibrasyonu
- Renk Yönetimi: Srgb.İcc, Ecı-Rgb.İcc, Fogra28 Cmyk
- Kamera Raw Formatının İşlenmesi
- Dosya Formadan: Raw, Tıff, Jpg Ve Özellikleri
- Montaj Teorisi
- Kurgu Dramaturjisi
- Bakış Uyumu
- Sert / Yumuşak Kesme
10.HAFTA
- Montaj Teorisi
- Kurgu Tekniklerinin Temelleri
- Kurgunun Temelleri
- Gelişmiş Kurgu Teorisi
- Farklı Kurgu Yazılımları
11.HAFTA
- Kurgu (İlk Kurgu Programı)
- Final Cut Programı
- Vektöryel Grafikler 1 .Bezier Eğrileri
- Temel Geometrik Şekiller
- Geometrik Şekilleri Yönlendirme Teknikleri 4.Obje Seçimi Ve Gruplanması
12.HAFTA
- Temel Çizim
- Çizim Stilleri
- Çizim Teknikleri
- Farklı Malzemelerin Kullanımı (Kalemler, Marker, Fırça, Kâğıt)
- Taramalar Ve Renklendirmeler
- Sanat Tarihi Üzerinde Çizim Konusuna Genel Bakış
- Farklı Ressamlar Ve Çizim Teknikleri
- B.Storyboard
- L.Storyboardun Anlam Ve Amacı.Storyboardun Yapısı
- Temel Storyboard Uygulaması
13.HAFTA
- Storyborad Atölye Çalışması L.Storyboardun Kullanım Alanları
- Kamera Ve Işık
- Odak Uzaklıkları
- Kayıt Formatı Ve Bakış Açılan 3.Objektifler Ve Kayıt Formatıyla İlişkileri
- Portre Objektifi, Tele-Objektif
14.HAFTA
- Kamera Ve Işık
- Pozlama Süreleri
- Kamera Filtresi Ve Aydınlatma Folyoları
- Beyaz Ayarı (Kelvin Ön Seçimi)
- Kurgu Atölye Çalışması
- Kurgu Teknolojileri
15.HAFTA
- Video Çekim Teknikleri
- Video Tekniğinin Tarihi
- Resmin Taranması
- Bir Video Karesinin Yapısı
- Video Oynatıcılar: Crt, Lcd, Plazma. Dip
- Analog Ve Dijital Video Oynatım Teknikleri Arasındaki Farklar
- Video Temeleri
- Renk Standartları: Pal, Ntsc, Yuv, Rgb 2.Sinyal Aktarımın Temelleri
- Dosya Boyutlarını Küçültme Ve Sıkıştırma Teknikleri
16.HAFTA
- Audıo Tekniği
- Kapalı Ve Açık Alanlardaki Ses Enerjisi
- Asimetrik Ve Simetrik Kablolar 3.Stereo Ve Mono Sinyaller
- Mikrofonların Çalışma Prensipleri
- Yönelim Karakteristiği
- Kullanım Alanları
- Ses Kayıt Tekniği
- Kayıt Cihazları Ve Çalışma Yöntemleri
- Sinema Ve Belgesel Filmlerde Çalışan Sesçilerin Görev Dağılımı 3.Sinyal Serisi
17.HAFTA
- OYUNCULARIN SENARYO OKUMASI
- Senaryo – Karakter – Oyuncu Üçgeni
- Senaryo ve Kurgu
- Senaryoyu Oyuncu Üzerinden Anlatma
- FİLM İNCELEME
- Etkili İzleme
- Film İnceleme: De Battre Mon Coeur S’est Arrete
- Toplu Değerlendirme
18.HAFTA
- 3d Modelleme
- Üç Boyutlu Tasarımın Temel Bilgileri
- Üç Boyutlu Basit Modellemeler
- 3d Modelleme Ve Yüzey Giydirme
- Üç Boyutlu Modellerin Doku Tasarımları
- Üç Boyutlu Modellere Doku Atanması
19.Hafta
- Set Atölye Çalışması
- Kamera, Işık, Ses Ekipmanları 2.Sette Görev Dağılımı
- Stüdyo Çekimiyle Ve Dış Çekimlerin Karşılaştırılması
- Röportaj Çekimi
- Kamera Ve Işık 2
- Sahne Aydınlatması
- Işık Devamlılıkları
- Farklı Kamera Pozisyonları
- Bir Diyalog Sahnesinin Görsel Çözümlemesi
20.HAFTA
- Kamera Ve Işık 2
- Kroko Kıskaçları, Stüdyo Kıskaçları, Tekli Kıskaçlar, Metal Aksam
- Üç Noktalı Aydınlatma
- Çapraz Işıklandırma
- Sayısal Birleştirme 1
- Sayısal Birleştirme Kavramı
- Filmlerden Örneklerle Birleştirme Tarihi
- Program Mimarisi
- Sık Kullanılan Programlar (Afx, Combustion, Shake, Nuke, Fusion)
21.HAFTA
- Sayısal Birleştirme 1
- Çalışma Yöntemi Ve Malzeme
- Sıkıştırma
- Bit Derinliği
- Tekli Resim Sekansları
- Görsel Malzemenin İşleme Teorisi
- Canlı Yayın Ekranı Tasarımı
- Canlı Yayın Ekranı Tasarımının Teknik Detayları
- Canlı Yayın Ekranı Tasarımı Teorisi
22.HAFTA
- Atölye Çalışması
- Kamera Ve Işığın Profesyonel Bir Set Ortamında Pratiği
- Yeşil Ekran Stüdyosu
- Yeşil Ekranın Doğru Aydınlatılması
- Farklı Işık Kullanımları
- Örnekler İle Stüdyo Çalışması
23.HAFTA
- Sayısal Birleştirme Keyıng
- Sayısal Birleştirmede Farklı Parametreler İçin Anahtar Kare (Keyframe) Kullanımı
- 3d Kamera Ve Işık
- DikeyVe Perspektifsel Kameralar Arasındaki Fark
- Kamera Hedefleri
- Kameranın Arka Plan Görüntüsüne Uyumlu Kullanımı
- Kamera Hareketlerininin Tanımı
24.HAFTA
- 3d Kamera Ve Işık
- Farklı Işık Ve Gölge Tiplerinin Karakteristik Özellikleri
- Temel Render Ve Aydınlatma Teknikleri
- SAYISAL BİRLEŞTİRME 2
- Adobe After Effects Programının Arayüzü
25.HAFTA
- Sayısal Birleştirme 2
- Temel Adobe After Effects Programı
- Dvd Authorıng
- Dvd Tasarımının Önemi Ve Çeşitli Örnekler İle Gösterimi
- Compressor Programı
26.HAFTA
- Bilimsel Çalışma
- Bilimsel Araştırmanın Önemi Ve Çeşitli Yöntemler
- Bilgi Toplama / Araştırma
- Kapsamlı Çalışma Yöntemleri
- Araştırma Ve İçerik Temini
27.HAFTA
- Dramaturji
- Aristotoles’e Göre Dramın Ana Düzeni
- Dramanın Etkisi
- Acımanın, Korku Ve Katharsisin İşlevleri
- Dramaturji
- Üç Perdeli Yapı
- Aksiyon Eğrisi
28.HAFTA
- Sayısal Birleştirme Atölye Çalışması 1.Sayısal Birleştirme Semineri
- Senaryo
- Senaryo Yazım Formatları
29.HAFTA
- 3d Animasyon
- Animasyonun Gerçekleştirilmesi
- 3d Rendering
- Üç Boyutlu Animasyonun Çıktı Alma Metotları
30.HAFTA
- Belgesel Film Yapımı
- Belgesel Film Tarihi
- Belgesel Filmin Tanımı / Stilistik Öğeleri
- Belgesel Filmin Ana Konusu, Gerçeklikle İlişkisi
- Belgesel Film Yapımı
- Ekipman Seçimi: Kamera, Elektrik Temini, Işık, Ses
- Röportaj Teknikleri
- Baş Karakterlerle Reji Çalışması
31.HAFTA
- Belgesel Film Yapımı
- Takım Çalışmasının Önemi
- Yapım Sonrası
- İlk Kaba Kurgu
- Kurgu 2 (İkinci Kurgu Programı)
- Avıd Sistemlerin Avantajları Ve Dezavantajları
- Farklı Av1d Sistemleri Ve Kullanım Alanları
- Avıd Dosya Sistemi
- Avıd-User Dosyaları
- Avıd Ve Diğer Programlar Arasında Dosya Transferi
32.HAFTA
- Kurgu 2 (İkinci Kurgu Programı)
- Avıd Ara Yüzü
- Efekt Paletleriyle Çalışmak
- Av1d İle Sayısal Birleştirme Olanakları
- Avıd Audio Dosyaları
- Film Müziği
- Filmlerde Müzik Kullanımı Tarihi
- Örnekler Eşliğinde Filmlerdeki Müzik Kullanımı Kavramları
- Müziğin Seyircinin / Dinleyicinin Üzerindeki Etkisi
33.HAFTA
- Film Müziği
- Temel Müzik Teorisi
- Yarattığı Coşku Ve Heyecan Hisleri 3 Görsel Ve İşitsel Beğenilerin İlişkilendirimi
- Seslendirme Ve Senkronizasyon
- L.Sonradan Seslendirme Ve Senkronizasyon 2.Seslendirme Denemeleri
34.HAFTA
- Ses Kurgusu
- L.Ses Filtreleri
- Konuşma Ve Atmosfer Sesi Kaydı 3.Ses Zemininin Oluşturulması
- Gürültü Seslerinin İşlenmesi
- Compositing 3 (Alternatif Compositing Programı)
- Program Arayüzü
- Nodeların İlişkilendirilmesi, Loader, Merge İşlevi, Backgrove, Transform, Blurnodes, Blending Modes
- Görsel Malzemenin Kullanım Şekilleri
35.HAFTA
- Compositing 3 (Alternatif Compositing Programı)
- Farklı Parçacık Sistemleri
- Üç Boyutlu Render Edilmiş Parçacıkların Kıyaslanması
- Film Yapımı
- Uzun Metraj Film
- Yapımcının Perspektifinden Film Yapımının Bütün Öğeleri
- Yönetmenin Perspektifinden Senaryo
- Yönetmenin Perspektifinden Dramaturji
36.HAFTA
- Oyuncu Atölye Çalışması 1.Sanatçı / Oyuncu Yönetimi
- Reklam Yapımı I Market Analizi
- Pazarlama Teknikleri
- Reklam Spotu
37.HAFTA
- Müzik Videosu Yapımı
- Müzik Videosu Yapımı
- Küp Yapımı İçin Gerekli Farklı Kurgu Yöntemleri
- Film Analizi
- Rüya Yorumları (Yüzeydeki Mana, Altta Yatan Sebepler)
- Rüya Çalışması (Yer Değiştirme, Sembolize Etme)
- Filnı Alanının Oluşturulması Ve Manası
- Çerçeveler, Resim Formatlan, Çizgiler, Şekillerin Düzenlenmesi
38.HAFTA
- Film Analizi
- Anlatım Stratejileri
- Kahraman (Klasik Kahraman, Belirsiz Kahraman, Anti-Kahraman)
- Anlatım Öğeleri (Dramaturji, Resim Estetiği, Montaj)
- Yapım Hazırlığı
- Film Projesi İçin Gerekli Planlama Ve Hazırlık
- Dijital Film Ve Animasyon Alanında Konsepti Oluşturan Öğeler
39.HAFTA
- Yüzey Giydirme 2
- Uv-Komplike Organik Ve İnorganik Objeler
- Birden Fazla Uv-Map İle Shading-Network Oluşumu
- Dijital Fotoğrafçılık & 3d Düzenleme
- Resim Temelli (İmage Based) Aydınlatma Tekniği
- Dinamik Aralığı Küçültme İşlemi
40.HAFTA
- 3D PARÇACIKLAR
- Üç Boyutlu Animasyonda Parçacıkların Kullanımı
- Üç Boyutlu Animasyonda Parçacık Kullanımı ile İlgili Çeşitli Örnekler
- 3D DİNAMİKLER
- Üç Boyutlu Animasyonda Dinamiklerin Kullanımı
- Üç Boyutlu Animasyonda Dinamik Kullanımı ile İlgili Çeşitli Örnekler
41.HAFTA
- Sinema Tarihi
- Genel Sinema Tarihi
- Temel Film Akımları
- Türk Sinema Tarihi
- Türk Sinema Tarihi
42.HAFTA
- Renklendirme
- Renklendirme Ve Renk Düzenleme İşlemleri
- Renklendirme Ve Renk Düzenleme İşlemlerinin Örneklendirilmesi
- Kamera / Işık 3
- Gelişmiş Kamera Ve Işık Bilgileri
43.HAFTA
- Film Fonları / Bütçe Oluşturma
- Film İçin Finans Kaynakları
- Projelerin Bütçelendirilmesi
- Bilgisayar Ağlarında Çalışmak
- Bilgisayar Ağları Ve Sunucu Teknolojileri
44.HAFTA
- Dvd Atölye Çalışması
- Gelişmiş Dvd Tasarımı
- 3d Görsel Efekt
- Görsel Efektlerin Kullanım Alanları
45.HAFTA
- 3d Görsel Efekt
- Tracking Programlarının Kullanım Alanları
- Tracking Programlarının Genel İşleyiş Şekilleri
- Prodüksiyon Esnasında Ortaya Çıkabilecek Potansiyel Problemler
- Grafiksel Materyalin Optimizasyonu
- Atölye Çalışması
- Gelişmiş Görsel Efektlerin Kullanım Alanları
- Gelişmiş Görsel Efektleri Gerçekleştirme Aşamaları
46.HAFTA
- Yayın Teknolojisi Ve Hd-Teknolojileri
- Hd Formatları
- Hd Teknolojisinin Günümüz Sinemasına Getirdiği Teknik Yenilikler
- Şartnameler Ve Yönergeler
- Yayın Teknolojisi Ve Hd-Teknolojileri
- Yayın Tekniğinin Temel Prensipleri
47.HAFTA
- Mesleki Eğitim
- Çalışma Hayatına Giriş
- İşsizlik Güvenceleri
- Başvuru Mülakatları
- Maaş Görüşmeleri
- Gelir-Gider Hesapları
- Vergi Yükümlülükleri
- Mesleki Eğitim
- Kredi Ve Borç Alma Olanakları 2.Sosyal Sigorta 3.Sigorta Türleri 4.Serbest Meslek
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Sertifikası Eğitimi programının Eğitim Süresi (Saat):
Programın süresi 564 saattir.
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Sertifikası Katılma Koşulları:
- Program; en az ortaöğretim düzeyinde eğitimini tamamlamış kişiler için hazırlanmış tır.
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Sertifikası:
Eğitimin sonucunda uzaktan eğitim sınav sistemimiz tarafından yapılacak olan sertifika sınavına katılan ve kursiyerler 100 puan üzerinden 45 puan ve üzeri puanlar aldığında başarılı olarak sayılır ve hazırlanan sertifikalar Üniversite tarafından onaylandıktan sonra kursiyerlere teslim edilir. Sertifikanın kursiyere teslim tarihi 7 iş gününü aşmamaktadır.
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Eğitimi Kursu sertifikasının geçerliliği:
Dijital Film ve Animasyon Yapımı Eğitimi Kursu programı sonucunda katılacağınız kurs bitirme sınavı Üniversite’nin resmi sınavı olduğu için tüm Türkiye’de geçerlidir. Özel kurumların ve devlet kurumlarının kabul etmesi zorunludur. Devlet memurluğu alım sınavlarında da geçerlidir.
Ayrıca yurtdışında geçerliliği bulunmaktadır, kursa kayıt sırasında yurtdışında da kullanmak istediğinizi belirtmeniz durumunda kurumumuz aracılığı ile gerekli tüm işlemleriniz tarafımızdan yapılacaktır.